Slut på vilan!

Heej!
Nu är alltså min semester slut! :/ Hade ju varit jäkligt skönt att ha några dagar till. :) Men men dax att återgå till det vanliga. Jag börjar med ett kvällspass, så nu ska jag och Windy åka till jobbet. Eller jag ska till jobbet och hon ska åka hem till sig. :) Har varit skojigt att ha henne här. =) Men men nu måste vi gå så vi hinner ta en promenix först. :)

Bilder från London <3

Här kommer liite bilder från våran underbara Londonresa!! :)) ♥

Här är massa bilder! :) Finns fler men det här får räcka. ;) Hihi

Vill tillbaka nu!!

Underbaraste Londonresan!! ♥

Nu är vi hemma igen efter bäästa Londonresan någonsin!! :)) Vill tillbaka NUU! :/ Hihi

I måndags så kom vi ju fram ganska sent så då åkte vi till hotellet direkt och checkade in. Sen gick vi ut och gick en låångpromenad i härliga London. :) Det var sjuukt varmt även fast det var mitt i natten. :D Vi åt lite mat och så sen gick vi tillbaka till hotellet och sov.

I tisdags så var vi uppe tidigt och åt frukost på hotellet. Sen direkt iväg på äventyr! ;) Först var det lite shopping som gällde. :) Hittade en hel del. :) Sen åkte vi till Arsenal. Vi var först i deras egna shop och Anders shoppa loss där. :) Hihi Sen gick vi en guidad tur genom hela arenan. Stort som tusan och ganska coolt. :) Anders gillade det nog liite mera än vad jag gjorde. :P Haha Men det var ändå kul (och eftersom jag shoppade ganska mycket måste han ju också få göra något som han gillar!) hihi Men det var helt klart en häftig upplevelse. :) Sen efter det åkte vi vidare till Camden. Suuper cool del i London!! Allt är typ som en marknad och fasaderna på husen är balla som fan. :) Vi var där ett tag och åt lunch och så. :) Sjuukt fint väder då också. Skönt som tusan men nästan lite jobbigt, för det var heelt vindstilla hela tiden. Hahah Så man blev ju lite klibbig. :) Men jag gillar sånt väder. :D
När vi kände oss klara där åkte vi till hotellet. Vi lämnade av oss allt vi köpt och fräscha till oss lite. Sen ut för mysig middag vid oxford street. :) Super gott!! =)

På onsdagen vaknade jag suuper nervös! Haha Men då åt vi frukost på hotellet och sen gick vi ut. Gick en promenad runt Hyde Park (även då steekande sol och vindstilla).
Jag var nervös för att vi skulle äta lunch med min pappa och hans familj. Och visst det låter ju inte så läskigt men jag har inte träffat dom på typ 10år! Tio år... jag var ju bara ett barn då. Så det var ju lite läskigt att se dom efter så lång tid. Men det kändes bra att Anders var med som stöd. ♥
Men när vi väl såg dom så kändes det lite bättre. :) Vi åt lunch på Hard rock café. Gott! Och dom är ju super snälla och trevliga så det var inte så läskigt som jag hade trott. ;) Haha Efter det var vi på Hard rock café shopen.
När vi var klara så tog vi en promenad till marble arch för jag och Anders hade köpt biljetter dagen innan till "the big bus" sightseeing tur runt hela London. Så där sa vi hejdå till pappa och de andra. :) Lunchen kändes ändå braa fast jag var såå nervös. :)
Sen hoppade jag och Anders på bussen och åkte runt heela London. :) Suuper mysigt att sitta på den bussen (på övervåningen utan tak) och se allt man behöver se när man är där. :)
Man fick hoppa av och på hur ofta man ville så vi hoppade av på Madame tussauds (som vi också hade biljetter till). Var där inne och kolla på alla kändisdockor i någon timme. :) Fick även kolla på 4D bio.. Cooolt som tusan. Det var ju med känsel, så man kände vind, vatten mm.
När vi kände oss klara där inne hoppade vi på bussen igen och fortsatte våran tur. :) Det ingick även en båt tur i biljetten så vi hoppade av vid Tower bridge och hoppade på båten som åkte i floden Themsen mitt i London. Och så kom man fram till Big Ben där vi klev av och hoppade på bussen igen och åkte resten av turen. :)
När vi tillsist var tillbaka vid marble arch så gick vi lite på oxfordstreet och sen hem till hotellet. :)
Fixade oss och sen ut för middag. :)

Torsdagen var sista dagen. :((( Buuuhu! Då var det samma sak, upp tidigt och äta frulle och checka ut från hotellet. Sen iväg till oxfordstreet för den sista shoppingen. Hittade massor!! ;) Hihihi Vi var även iväg till Harrods och kikade lite där också. Det är mäktigt där inne! :) Vi shoppade lite där också (dock i deras egna shop, hahaha det är mer budget för oss "vanliga människor") Hehe
Sen var det dax för lunch innan vi åkte tillbaka till hotellet för sista gången. Hämtade våra väskor och packade i allt vi köpt. Sedan var det dax att ta oss till flygplatsen. Men det var liite längre till bussen än vad jag tänkt mig.. eftersom OS startade dagen efter vi åkt hem så var vissa saker liite kaos. Så vi kom ut från tunnelbanan på ett annat ställe eftersom det var avstängt där vi tänkte gå. Så det blev en ganska lång promenad med våra stora väskor. Och min väska var nog liite för tung för mitt i allt så gick det mycket tyngre att dra den och när jag kollade varför så hade det ena hjulet vikt sig!! Hahahahah
Så sista biten fick jag liksom dra väskan, så nu är hjulet liite platt på ena sidan ;) Hehe Så kan det gå! :):)
Men vi hittade till bussen och åkte till flyget. Shoppade lite i taxfreen och fikade. Vi lyfte strax innan nio.
Väl i Sverige tog det ett tag innan vi fick våra väskor och sen stannade vi och käkade också så vi var hemma typ två. :)

Men det var väärldens bästa Londonresa!! Bäästa resan någonsin för att jag fick åka med Anders! :)) Vi har ju inte åkt på någon sån resa tillsammans förut (eftersom vi alltid jobbar och dom senaste resorna jag var iväg på var med mitt jobb) Så det var suuuper kul och mysigt! :))
Nästa år blir det garanterat Loondon igen! ♥
Även massa andra resor... jag och Anders har en lista på flera ställen vi vill/ska åka till inom en snar framtid! :) Hihi Läängtar! Vill boka massa nuu! :D Älskar verkligen att resa!! Komma iväg, ha lite semester, se andra länder och bara mysa! :))

Lägger upp bilder senare. Nu måste jag gå ut med Windy (hon kom imorse och ska stanna till på tisdag) :)

Puss Jasmine

LONDON!!!!!

Idag är det dax! :) Vi ska snart åka mot Arlanda och sen vidare till underbara London!! :)) Ska bli såå skoj! :)
Underbaraste London med bästa Anders! <3 Loooove it!!

Men vi har lite saker att fixa nu innan så kan inte skriva mer. :)

Ha en braaa vecka vi kommer hem på fredag!! :))

Uuunderbara Ullared

Heeej! :))

Jag har haft en heelt underbar och super rolig helg i Ullared med bästa gänget!! :) Det blev mycket shopping på Gekås, myckret skratt, härligaste stugan precis vid vattnet, god mat, vattenpipa, spel och lite alkohol. :))
Många har sagt att det inte är så mycket att se och att en gång räcker... men vi har redan bestämt att vi ska tillbaka nästa sommar! ;) hihi Jag är suuper nöjd med allt jag köpt (tror de andra också är det) och det har varit en toppen resa så sjäälvklart ska vi dit igen. :):)

Är hemma nu och har kollat igenom allt vi köpt och packat upp allt. Har även packat det sista i andra väskan...för jag och Anders ska ju bara hem och vända typ.

IMORGON ÅKER VI TILL LONDON!! :)))) ååååhh yeeah! :) Ska bli sååå himla skojigt och härligt. :D
Läääängtar! <3 Men nu måste jag sova lite. :) Godnatt! /Jasmine

Skansen, roadtrip och garderobsstädning!

Heej igen! :)

Kom på att jag inte skrivit på ett tag..

Förra torsdagen var jag, Tindra, Pierre & Linda på Skansen och Aquaria. :) Vi åkte ungefär vid 10 och kolla på massa fiskar och sånt på Aquaria först och sen var på Skansen i massa timmar och kolla på djuren (dom få som fanns där... mer annat än djur haha), fikade och bara hade det mys i det fina vädret. :) Vi kom hem ca 22. En skojig dag! =)

Sen i fredags kommer jag inte riktigt ihåg vad jag gjorde ;) Hahah Men på kvällen var iallafall Yosef och Pierre här hemma. Kolla på tv, åkte och käka och så. Anders var ju och jobbade men han kom ju strax efter två. :)

I lördags var det dax för jobb. Jag, Bella, Emma & Linda åkte till Stockholm vid 10. Det var ett bröllop vi skulle jobba på som jag fixat åt oss. :) Vi började 11.30 och slutade 20. Vi serverade och så. :) Gick bra och vi jobbade jäkligt bra tillsammans. Vilket team! =)
På vägen hem stannade vi i Stäket och åt lite mat.
Var hemma efter tio någon gång. Då lämnade jag av alla och sprang upp och böt kläder.
För Anders och alla andra var uppe hos Malin och grilla och drack lite. Så jag åkte dit och var med dom ett tag också. :) Skoj skoj!

I söndags vet ni vad jag gjorde redan. ;)

I måndags så var jag och träna på förmiddagen, gymmet och en promenad. När jag tränat klart så gick jag hem och fixade mig. Sen träffade jag Yosef & Pierre. Vi gick till Ica och köpte med oss en varsin sallad och gick och satte oss i en park och åt lunch. :) Det var gott. :P Sen hade Yosef liite bröd kvar så vi gick till hamnen och matade fåglarna. Vi satt i solen med benen dinglandes över vattnet. Sååå himla härligt! :D Sen åkte Yosef.. då åkte jag och Pierre till Öb och växtriket. Men sen kom vi på att Pierres hemnycklar låg i Yosefs ficka. Hahahaha Så då kom jag på den smarta idéen att vi kunde åka på en mini roadtrip till Strängnäs. Och på vägen dit (eller en liiten omväg kanske ;)) så hämtade vi upp Anders när han slutade jobba. =)

Sen drog vi till Strängnäs. Var och hälsade på Pierres föräldrar i deras husvagn och sen till Yosef. Vi passade även på att äta mat där. :) Gott!
Vi var hemma vid typ elva. Då slappade vi i soffan tills det var sovdax. :)

Idag har jag mest varit hemma.. varit ute på långpromenad och städat garderoben. :)

Men nu ska jag umgås liite med bästa Anders! <3

Mammas årsdag! <3

Den 15 juli var det mammas årsdag Det har redan gått 12år sen du försvann från oss.. tiden går så läskigt fort, känns fortfarande som att jag är tio år och att det var igår du blev världens finaste ängel. Saknar dig varje dag...varje sekund! :(
Men du kommer alltid finnas i mitt hjärta och jag älskar dig över allt annat! Du kommer alltid vara världens finaste och bästa mamma <3

I söndags var vi även på kalas. Tindra fyllde 4år den 16e. Så då åkte jag och Anders upp dit och fikade lite. :) Hann även leka med massa lego och så. :)
När vi hade varit där ett tag så träffade vi Yosef och Pierre, dom följde med oss när vi käkade mat. Sen när vi var proppmätta så åkte vi till Ica och handlade lite.

Sen följde killarna med mig ut till mamma och tände ljus och la dit blommor. När klockan började bli ganska mycket åkte vi hemåt. Då hoppade vi in på ica igen och handlade lite mysgrejer. Sen hem till oss och hade filmkväll. :) Först en skräckis och sen en annan film. :) Dom knata hem vid typ tre, halv fyra.

Rolig kväll!!

Tjenare!! :))

Igår åt jag lunch med Pierre sen kom Linda hem så då gick vi en promenad till henne... när vi började gå regnade det typ inget men sen...hahaha jäklar!! Det bara öste ner. hehe men men det är ju bara vatten. ;) Nä vu väl kom fram så fick vi höra allt om London och se det hon hade köpt, och även massa bilder. Skoojigt! :) Och nu längtar jag ännu mera tills vi åker, jag och bästa Anders! :) Kommer bli kanon. hihihii
Sen följde vi med när Linda käkade och på vägen hem släppte hon av oss hemma. :) Då åt jag och Anders middag. När vi ätit klart åkte vi till Linda. :) Där spela vi party alias och åt fruktsallad. suuper kul och gott!! :D hihihi Mycket skratt blev det. hehe Sen vid typ ett åkte vi hem och sov.

Idag var jag på gymmet precis när jag vaknade. Väldigt skönt. :) Sen skyndade jag mig på några ärenden och fort hem och duscha och fixa mig. För vid ett var det lunchdax med Emma & Mimmi.:)) Super mysigt. :)
Sen var vi en sväng till systemet och handlade lite. :)

När jag kom hem så åkte jag typ direkt till öb och Ica och handlade lite. :) Sen hem och packa upp allt. Satt vid datan en stund men sen blev jag rastlös så gick ut på en kvällspromenad i solen. :) härligt!! Direkt när jag kom hem igen så kom Anders hem från jobbet.. då åkte vi ut till mormor och morfar och lånade deras gps och prata lite med dom och sen åkte en sväng där ute. :)
När vi kom hem så åt vi mat och kolla på SO YOU THINK YOU CAN DANCE!!" :)))) ♥
Nu ska jag strax gå och sova. =) Ska bara måla naglarna innan. Hehe

Imorgon ska jag upp ganska tidigt.. för vid tio ska jag, Linda & Tindra åka till Skansen! :D Wiiiie ska bli roligt och mysigt. :) Hihi Var massa år sen jag var där.

Men nu har jag inte tid att sitta här.. börjar bli lite trött nu. :) GODNATT!!

Party Alias:))

Lunchdax

Promenad i solen!

/Puss Jasmine :)

Två veckor kvar!!! :))

Hejsan svejsan! :)

Två veckor kvar tills London!! :))) Wiie wiiiiee läängtar som faan. :) Måste packa snart ;) hahaha Fast ska ju inte packa föör mycket eftersom den kan bli en del shopping där och det måste ju få plats så det kan följa med hem. :)):) Ska bli hur kul som hellst och är taggad som faan!! :))))
Måste tömma min kamera och lägga den på laddning också. :))

Men nu ska jag kolla lite på tv med baby.:))

EN DAG KVAR!!

Hejsan! :)

Nu är det bara EN dag kvar att jobba innan semestern!! :)) Wiiiehoo
Det ska ju bli ganska skönt kan man väl säga. ;) Hihihii

Snart bara två veckor kvar till London också med min älskade!! :DD Läängtar som faaasiken! Vill åka nu nuu! :)

Sol sol sool!

Heej! :) Idag har jag varit i solen nästan hela dagen!! :) Sååå jäkla underbart! När jag vaknade så åt jag lite frukost och sen packade jag väskan och gick till Ica och köpte solkräm och en sallad. :) Sen gick jag till Bella och där spendera vi massa timmar på hennes gräsmatta i solen! :) Faasiken vad skönt det är med sol och värme. :D Vi låg och prata, lyssna på musik och läste lite tidningar. Myysigt! :) När vi hade legat där några timmar gick jag hem. Böt kläder och gick ut o h gick en långpromenix. :) hihi sköönt. När jag hade gått typ en timme hoppade jag in på Ica och handlade lite. Sen lagade jag mat.. vi åt när älsklingen kom hem. :) Vid nio var det dax att inta en skön ställning i soffan för då var det dax för SO YOU THINK YOU CAN DANCE!!!<3 Wiiiieee. Varje gång jag ser det vill jag bara ställa mig upp och dansa och kunna dansa vaaarje dag. hihi men dom är grymt bra!! :) Så då var det ju en och en halv timme med massa dans som gällde. ;). Men nu är det stax dax att sova. Jobbdag imorgon. Bara TVÅ dagar kvar till semestern börjar!!!! Ooh yeeah! :) Pussss Jasmine

Snacka om trött!!

Hej hej!

Imorse fick jag ett sms av Anders och jag läste det och svarade.. fast typ när jag sov. Det stod att jag kunde hämta ett paket. Jag sov vidare en stund. Sen när jag vaknade så åt jag frulle och gick ut för att gå en långpromenad i solen. :) Suuuper skönt!

Iallafall.. gick förbi vattenparken och så. Sen kom jag till Coop hoppade in där och tog en nummerlapp. När det är min tur och jag ska ta fram det där smset med nummret man ska visa ser jag ju att jag inte ska hämta det på coop, utan på city tobak!! Hahahahaha Snacka om mobbad! ;) Hon i kassan titta på mig som om jag vore helt dum och flinade lite. :) Hoppsan! :D
Så gick vidare till rätt ställe och hämtade ut älsklingens paket. :) Hahahha Så kan det gå om man läser sms när man typ sover och är ganska trött. :) Hihi kan bli liite fel då. ;)

Men nu ska jag fixa frillan och åka och jobba. :) Hoppas på lika fint väder imorgon!! Håller tummarna! =)

Pusss Jasmine

Inte långt kvar nu...!!

Hej hej! =)

Asså nu är det inte långt kvar.. jobbar bara den här veckan och sen är det semester!! :)) Wiiie Och sen är det prick tre veckor tills jag och älsklingen är påväg till London!!!! :D Kommer bli kanon! Läängtar som faaan! :) Måste ju snart börja packa. ;) Hahaha
I London ska vi göra massa skojiga saker jag och min babe. :)
Sen ska vi göra en sak som jag är jääätte nervös för... :/ Hur ska dessa gå!?! :P Går nog bra men är liite rädd. Tur att Anders är med. :)

Jag hoppas den här veckan går fort.. hihi och på fredag efter jobbet har jag med mig lilla söta Windy hem. :) Hon ska vara här tills på lördagen. :) Skoj!

Helgen har bestått av jobb och lite mera jobb. Haha Men i fredagskväll var vi ute på gatufestivalen. Det var skojigt! :)) Fick ett vip-bord och massa grejer (Taack Lasse och Linda för det!!) Så det var nice. :) Sen jobbade jag i lördags och igår hela kvällen.
Och nu ska jag strax åka till jobbet. Måste förbi en affär först så har inte riktigt tid att skriva mer nu. :)

Ha en braa dag!!

/Jasmine

Shopping på Oxfordstreet! (Gammal bild. :))