Underbaraste Londonresan!! ♥

Nu är vi hemma igen efter bäästa Londonresan någonsin!! :)) Vill tillbaka NUU! :/ Hihi
 
I måndags så kom vi ju fram ganska sent så då åkte vi till hotellet direkt och checkade in. Sen gick vi ut och gick en låångpromenad i härliga London. :) Det var sjuukt varmt även fast det var mitt i natten. :D Vi åt lite mat och så sen gick vi tillbaka till hotellet och sov.
 
I tisdags så var vi uppe tidigt och åt frukost på hotellet. Sen direkt iväg på äventyr! ;) Först var det lite shopping som gällde. :) Hittade en hel del. :) Sen åkte vi till Arsenal. Vi var först i deras egna shop och Anders shoppa loss där. :) Hihi Sen gick vi en guidad tur genom hela arenan. Stort som tusan och ganska coolt. :) Anders gillade det nog liite mera än vad jag gjorde. :P Haha Men det var ändå kul (och eftersom jag shoppade ganska mycket måste han ju också få göra något som han gillar!) hihi Men det var helt klart en häftig upplevelse. :) Sen efter det åkte vi vidare till Camden. Suuper cool del i London!! Allt är typ som en marknad och fasaderna på husen är balla som fan. :) Vi var där ett tag och åt lunch och så. :) Sjuukt fint väder då också. Skönt som tusan men nästan lite jobbigt, för det var heelt vindstilla hela tiden. Hahah Så man blev ju lite klibbig. :) Men jag gillar sånt väder. :D 
När vi kände oss klara där åkte vi till hotellet. Vi lämnade av oss allt vi köpt och fräscha till oss lite. Sen ut för mysig middag vid oxford street. :) Super gott!! =)
 
På onsdagen vaknade jag suuper nervös! Haha Men då åt vi frukost på hotellet och sen gick vi ut. Gick en promenad runt Hyde Park (även då steekande sol och vindstilla). 
Jag var nervös för att vi skulle äta lunch med min pappa och hans familj. Och visst det låter ju inte så läskigt men jag har inte träffat dom på typ 10år! Tio år... jag var ju bara ett barn då. Så det var ju lite läskigt att se dom efter så lång tid. Men det kändes bra att Anders var med som stöd. ♥
Men när vi väl såg dom så kändes det lite bättre. :) Vi åt lunch på Hard rock café. Gott! Och dom är ju super snälla och trevliga så det var inte så läskigt som jag hade trott. ;) Haha Efter det var vi på Hard rock café shopen. 
När vi var klara så tog vi en promenad till marble arch för jag och Anders hade köpt biljetter dagen innan till "the big bus" sightseeing tur runt hela London. Så där sa vi hejdå till pappa och de andra. :) Lunchen kändes ändå braa fast jag var såå nervös. :) 
Sen hoppade jag och Anders på bussen och åkte runt heela London. :) Suuper mysigt att sitta på den bussen (på övervåningen utan tak) och se allt man behöver se när man är där. :) 
Man fick hoppa av och på hur ofta man ville så vi hoppade av på Madame tussauds (som vi också hade biljetter till). Var där inne och kolla på alla kändisdockor i någon timme. :) Fick även kolla på 4D bio.. Cooolt som tusan. Det var ju med känsel, så man kände vind, vatten mm. 
När vi kände oss klara där inne hoppade vi på bussen igen och fortsatte våran tur. :) Det ingick även en båt tur i biljetten så vi hoppade av vid Tower bridge och hoppade på båten som åkte i floden Themsen mitt i London. Och så kom man fram till Big Ben där vi klev av och hoppade på bussen igen och åkte resten av turen. :) 
När vi tillsist var tillbaka vid marble arch så gick vi lite på oxfordstreet och sen hem till hotellet. :) 
Fixade oss och sen ut för middag. :) 
 
Torsdagen var sista dagen. :((( Buuuhu! Då var det samma sak, upp tidigt och äta frulle och checka ut från hotellet. Sen iväg till oxfordstreet för den sista shoppingen. Hittade massor!! ;) Hihihi Vi var även iväg till Harrods och kikade lite där också. Det är mäktigt där inne! :) Vi shoppade lite där också (dock i deras egna shop, hahaha det är mer budget för oss "vanliga människor") Hehe 
Sen var det dax för lunch innan vi åkte tillbaka till hotellet för sista gången. Hämtade våra väskor och packade i allt vi köpt. Sedan var det dax att ta oss till flygplatsen. Men det var liite längre till bussen än vad jag tänkt mig.. eftersom OS startade dagen efter vi åkt hem så var vissa saker liite kaos. Så vi kom ut från tunnelbanan på ett annat ställe eftersom det var avstängt där vi tänkte gå. Så det blev en ganska lång promenad med våra stora väskor. Och min väska var nog liite för tung för mitt i allt så gick det mycket tyngre att dra den och när jag kollade varför så hade det ena hjulet vikt sig!! Hahahahah
Så sista biten fick jag liksom dra väskan, så nu är hjulet liite platt på ena sidan ;) Hehe Så kan det gå! :):) 
Men vi hittade till bussen och åkte till flyget. Shoppade lite i taxfreen och fikade. Vi lyfte strax innan nio. 
Väl i Sverige tog det ett tag innan vi fick våra väskor och sen stannade vi och käkade också så vi var hemma typ två. :) 
 
Men det var väärldens bästa Londonresa!! Bäästa resan någonsin för att jag fick åka med Anders! :)) Vi har ju inte åkt på någon sån resa tillsammans förut (eftersom vi alltid jobbar och dom senaste resorna jag var iväg på var med mitt jobb) Så det var suuuper kul och mysigt! :))
Nästa år blir det garanterat Loondon igen! ♥
Även massa andra resor... jag och Anders har en lista på flera ställen vi vill/ska åka till inom en snar framtid! :) Hihi Läängtar! Vill boka massa nuu! :D Älskar verkligen att resa!! Komma iväg, ha lite semester, se andra länder och bara mysa! :)) 
 
Lägger upp bilder senare. Nu måste jag gå ut med Windy (hon kom imorse och ska stanna till på tisdag) :)
 
Puss Jasmine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0