En halv vecka redan :)

Hej! :)

Det har redan gått en halv vecka i skolan, går ändå ganska fort. :)
Var duktig och gick imorse igen. ;);) hihihi
Började dagen som vanligt med yoga och röst-uppvärmning. :) Sen S.of.A (science of acting). :)
Efter lunch hade vi en lektion med typ en röst coach (kommer inte ihåg vad det hette på engelska) men hon ska iallafall lära oss att prata korrekt. :) Så idag fick vi lära oss massa övningar som vi ska göra med munnen och tungan och lote hur man säger vissa bokstäver så de är så tydliga som möjligt. :) Det kändes liite halv knasigt att göra alla övningar men det kan nog behövas väldigt mycket. ;) Jag som gillar att prata ganska snabbt kan ju behöva lära mig att snacka liite mera tydligt och långsammare :) När man hörde henne prata så kan jag säga att man förstod henne så himla bra. :) Hon ska även lära oss dialekter. :D kul! Ska bli spännande och se om det blir någon skillnad. :)

Sen efter det hade vi historisk dans. :) Det var as kul! :) Började med några olika sällskapsdanser från väldigt långt tillbaka och ska lära oss massa olika fram till 90 talet. :) Och det roligaste av allt är att i slutet på varje termin ska vi ha dn liten uppvisning för de andra på skolan och visa vad vi har lärt oss och då ska vi även ha kläder som matchar tiden dansen är ifrån. :) så den första uppvisningen ska vi ju alltså ha jättestora coola klänningar och sånt. :D hihi skooj! :)

Sen efter skolan så skulle vi stanna kvar i några timmar för de som har valt att gå Director skulle ha en liten typ uttagning för att folk ska få vara med i deras olika projekt de ska göra. :) Och alla blev inte utvalda den här gången, man ska väl passa in lite på utseendet som de har tänkt sig :) Men jag ska få vara med i en grej som heter Directors pictures. Jag vet inte än vad jag kommer få göra exakt men det är ju att de ska ta ett foto eller en tavla och så skapar de en scen och mitt i scenen så stannar alla upp exakt som de är i bilden. :) Verkar ganska coolt! :) Det som är skönt att veta är att vi som precis har börjat behöver inte ha några repliker så jag kommer ju få vara tyst...men det känns ju säkrast än så länge ;) ;) haha Sen ska det visas upp för lärarna. :)
Det ska bli spännande. :) Så vi bokade in några kvällar som vi ska öva på. :)

När jag kom hem efter 11 timmar i skolan så åt jag mat och prata med Anders. ♡ Och nu är det dax att sova, är skit trött! :)
Godnatt!!

/Jasmine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0