Nyårslöfte..??

Hej! Det blev en lång lunch/fika med Bella och Jennifer på Magnifik. Mysigt! :) God mat och massa prat. 

Just det.. det har ju varit nyår också.
När jag vaknade så tog jag en suuper låång dusch och smörjde in mig och så. Det är såå skönt att inte behöva stressa och stå där i duschen hur länge som helst (synd bara att våran dusch är knäpp men men) 

Sen käkade jag lite lunch och så. Sen kom Bella över en stund. Vi drack lite kaffe/te och snacka lite skit. :) Hon var väl här i någon timme tror jag. Sen vid typ fyra när hon gick hem så började jag fixa mig. Iblnad har jag ganska tur med mitt hår.. jag visst inte alls vad jag skulle göra med det så jag började med att föna det lite. Och när det var torrt var det riktigt fint. :) Och det vet man aldrig.. kan bli ett stort kalufs eller ganska snyggt direkt. Och då hade jag tur för det blev ganska snyggt direkt. Så jag behövde inte göra så mycket mer. Plattade pyttelite i topparna bara. =) Sen sminkade jag mig massa.. blev riktigt nöjd (ofta blir ju det ena ögat bättre än det andra, hahah) men det blev bra på båda den här gången. Hehe ;) Jag hade bestämt mig för en klänning (eftersom den perfekta nyårsklänningen jag beställt inte hunnit komma :(:(:) men sen i sista sekund ändra jag mig och ville ha en annan. Pallade inte att ha en som var tajt.. var inte på sånt hunör. Men den andra jag valde var liite föör lång tyckte jag. Så vid sex (när jag egentligen skulle in till Azad och dricka) så var jag tvungen att fixa klänningen. Haha Alltid i sista sekund jämt. Men det gick fort.. så typ tjugo över när Anders precis kom hem så gick jag in till Azad. Vi började dricka. Sen kom Yosef och hans tjej. :) Kul, henne har jag inte sett sen förra nyår. Sen efter en stund kom Anders in också när han hade fixat sig. Vi drack liite och så.
Sen vid typ tio i åtta gick vi till Saga krog/Pulse (vet faan inte vad an ska säga när stället heter två olika namn) det var inte en kotte där då. Haha Men vi satte oss vid vårat bord och tog lite att dricka. Sen vid typ nio var det dax att käka.. det var ju buffé. Det var verkliugen suuper gott!! Braa gjort"! Så vi alla käka mycket som faan. haha sen var vi ju proppmätta och ville typ inte röra på oss. 

Men sen någon timme mingla vi mest runt, jag försökte få dom och dansa (inte det lättaste). Fick dansa liite iallafall.. inte alls så mycket som jag egentligen vill men det dög väl. Sen typ kvart i tolv så gick vi ut till torget och kolla på alla raketer. Det är så himla fint! Men fy vad det var kallt och det låter ju som det är krig, men annars är det fint. Fick inga bra kort på dom men en braa film. :) 
Sen när vi stått där en stund så sprang vi hem till oss en snabbis och gick på toa. Hahahaha var ju såå jävla mycket folk på Pulse så man kom ju aldrig fram till toan. Så det gick ju fortare för oss att springa hem. ;) Sen gick vi tillbaka. Då var vi där tills det stängde typ.
Äälskar toan som kom med på bilden. Hahahha


Vi gick hem till mig och Anders efter.. Yosef och hans tjej följde med och vi kolla liite på tv och sen sov dom två här. 

Sen i går sov vi alla läänge.. mysig morgon. Sen när vi väl gick upp så tog vi med Azad och åkte och käka lunch alla fem. På Fanna krogen (hahah det är typ tradition när Yosef är hos oss) ;) 

Sen åkte alla hem till sig.. vi slappa i soffan typ hela dagen och kvällen med massa mys och olika filmer. ♥
Vi somnade liite i soffan också. :)  

Det var nyår det.. Och sen var ju det där med nyårslöften hit och dit. Jag kan inte ha något speciellt nyårslöfte, för jag vet att jag aldrig håller det. Gå ner i vikt, bli nyttigare, sluta röka och allt vad alla nu har. 
Men jag har ett nyårslöfte i år... det är att vara nöjd! Vara nöjd eller bli nöjd med allt. Jag behöver inte ha ett mål..typ gå ner tio kilo i vikt.. bara jag blir nöjd med min kropp.. Och det är inte bara kropp och sånt. det är att jag ska bli nöjd med allt.. iallafall det mesta! Det är mitt mål med det här året! 

/Jasmine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0