Borde inte ha körkort...!

Idag är jag butter!! 
En riktigt jäkla skiiit dag!! :(:( Bara bajs av allt! :/
Och grädden på det jävla moset var ju att det inte är någon dans idag!!! :@ Jäkla skiit också! Jag hade fattat heeelt fel och fått för mig (var typ 99,999% säker) på att dansen började ikväll... men nej! Har ju kollat helt feel.. för den börjar ju nästa vecka! :/:/ Bajs också!! Var ju sugen som faan och taggad till tusen! Blää..!
Resten av dagen har också varit bajs.. idag är en sån dag som jag helst hade stoppat huvudet under täcket och legat där heela dagen.. men men det är bara att kliva upp tidigt och gå till jobbet och vara trevlig och glad. När man inte är på sånt humör så är det liite svårt men jag fixa det...sååklart!!
Hela den här veckan har jag jobbat och jobbat.. Inte så kul att skriva om kanske. I går var jag och käkade lunch med Linda innan jag började. Vi käka pasta på Wickmans.. gott!!
Har även hämtat två paket med liite roliga grejer i. :):) Det är skoooj! 

Igår jobbade jag kväll.. men kunde sluta ganska tidigt, vid elva. Men det var inge roligt att åka hem. Det snöade som faaan, man såg ingenting! :S Och åt vilket håll man än åkte så snöade det mot en.. och då ser man ju ännu mindre och jag blir ju nästan liiite åksjuk då.. för det blir ju konstigt i ögonen och så.. blää! 
Sen var det halt som faan. Och på motorvägen var det ju heelt snö/slaskigt så man slirade ju runt som en jävla hockeypuck på vägen. Och jag är ju liite nojig för sånt där och rädd som en liiten bäver. 
Låg bakom en lastbil huur länge som hellst men han körde ju typ 70. Och efter en låång tid så tog jag mod till mig och körde om liite försiktigt (omkörningsfilen är ju alltid mycket värre, slirig och så). Men jag får ju typ tårar i ögonen direkt när jag skulle köra om... och det är ju inte så braa för då ser man ju ännu sämre! :/:/
Och det är ju för att min värsta mardröm är att dö i en bil.... fyy! :(:( Och så tänker jag ju bara på mamma vid såns tillfällen och det gör ju inte saken bättre. 

Så jag borde faan inte ha körkort.... och speciellt inte på vintern!! Jag kan ju inte ens åka till mitt jobb utan att få typ hjärtklappning, tårar i ögonen eller vara rädd. Det kan vara så på sommaren också men vintern är ju ett helvete!! Så jag är suuuper glad att det har varit snö och is-fritt så pass länge som det varit den här vintern. Nu hoppas jag bara att det som ligger på marken försvinner och aldrig mer kommer tillbaka.
Folk kör ju som idioter också... jag borde inte ha körkort för att jag typ är rädd hela tiden, men vissa borde inte ha det för att dom inte har respekt för andra i trafiken!! :@ 
Igår till exempel.. när jag ligger bakom en lastbil i typ 70 (det snöar som faaaan och är halt) då kommer en idiot jävel och kör om oss båda i typ 180! Seriöst... visst att alla inte behöver ligga och krypa bakom en lastbil men man behöver ju inte hålla på att köra om sådär. Tänk om han hade fått sladd och tappat kontrollen.. då kunde vi ju krockat alla tre! 
Och jag vet att alla (speciellt killar) säger att dom kan köra bil och att dom kör braa.. men tänk om inte alla kör som kungar. Även om jag tycker att jag har kontroll på min bil och kör lagom fort så kan ju någon annan i närheten tappa kontrollen heelt! Och då kan ju det bli en krock även om du själv kör som ett rally-proffs!  
Så alla borde tänka efter liite när dom kör bil! 

Man är ju ingen dålig bilförare bara för att man är med i en olycka (det kan vara så i vissa fall, självklart) men det kan ju även vara någon annans fel eller vad som helst. Så jag tycker alla ska lägga i en lägre växel och köra ordentligt... specielt när det är sånt här väglag!! 

Du är inte ensam på vägarna... det finns andra bilar.. med människor i och det finns djur och sånt. Jag vet att det alltid kommer finnas idioter som är liiite bättre än alla andra och som kör liite fortare och bättre än alla andra, men jag tycker verkligen att man ska tänka sig för! 
På motorvägen är alla som gamar... så fort man ser en liiten lucka mellan två bilar så kastar man sig in där så ingen annan ska typ ta den och gör livsfarliga omkörningar och tittar sig inte ens för. 
Det är så varje dag jag åker till jobbet.. om jag ska köra om en bil så gasar dom... ALLTID!! Fattar verkligen inte poängen med det. Låt mig för i helvete bara komma om. Man kan ligga bakom en bil jätteläänge som kör i typ 100. Men så fort man börjar köra om ligger den heelt plötsligt i 120 jämsides med en och typ vägrar släppa förbi den andra. Det är ju inte så braa.. dels ökar man ju troligen hastigheten då för att komma om och dels ligger man ju jämsides med den andra bilden en ganska lång strecka. Lättare att stöta ihop då om det skulle vara något. 

Varför gör folk så?? Jag fattar verkligen inte grejen med det!! Och många ligger sjukt nära bakom också.. måste jag bromsa av någon anledning har jag ju verkligen den andra bilen inne i min bil sen..
Inte såå konstigt att man är liite nojig när man är ute och kör!! Borde låta bilen stå över vintern och börja cykla eller åka tåg istället! Men men måste ju åka bil för att ta mig till jobbet. Så det är bara att hoppas att alla andra tänker på sina medtrafikanter.. det gör iallafall jag!! 

Nu ska jag strax gå en promenix.. var super taggad för dans ikväll men sen blev jag butter och har inte alls någon lust att träna på gymmet idag! :/:/ Får ladda och tagga för nästa torsdag istället då!! 

Hej hopp!!


/Jasmine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0