Duktiga...

Jag är liite irriterad...

Jag ringde ju som sagt till skatteverket tidigare idag. För det första hade jag plats 377 i kön.. och det tog en halvtimme innan jag fick prata med någon. 

Sen så får man ju tydligen bara typ 25% av det man drar av för resor till och från arbetet. Jag har ju trott att man fick det som var över 9000kr. Men icke.. dom drar tydligen bort 9000kr först och sen det som är kvar, då får man bara en liiten procent av den. Jag skulle förstå om dom ville att man ska betala skatt för den summan. Men så är det ju inte heller.. det är ju liksom ingenting man får. Driver dom eller??? 
Jag trodde ju att jag skulle få tillbaka 16tusen för resorna (drog ju av 25tusen totalt) så då blir det ju en besvikelse när jag nu tydligen bara får 4000 av dom 16.. 

Och det som är cp är att det inte står någonstans att det är så...!!?!
Jag har läst allt om "avdrag" på internet och i det där häftet man får på posten. Hur kan dom vara såå fittiga som inte kan skriva det någonstans? Det ska man bara fatta eller?? :(

Jag tycker dom kan skriva såhär.. Du får göra avdrag för den del som överskrider 9000kr, och av den summan som får du tillbaka 25%. 
Inte svårare än så!!!! Palla vara skatteverket seriöst..
Men men jag får tillbaka mycket ändå men inte alls så myclet jag trodde. Men men är dom idioter som "glömmer" tala om sånt så får man väl lida för det.

Jag ska nog sluta betala skatt....bara jobba svart från och med nu!! Dom är ju idioter... och hon jag prata med var ju inte trevlig direkt. Man kan ju åtminstonde försöka vara liite trevlig.

Men men....Jag skicka ett mail till dom om det. Hahahha så vi får väl se om dom svarar på det.

Nu ska jag kolla på film med en snygg kille!! :D Ooooh yeeaah! ♥♥
Mys!

/Jasmine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0