hemma

Kom ganska nyss hem från jobbet. Det har gått super bra och smidigt, liite utdraget bara. Haha Vi åt lunch typ vid tre. Jaa men så kan det ju vara.

Men jag jobbade ju frukost idag. När jag åkte imorse var det ju för faan snö!! SNÖÖ!! :( Det var kaos på vägarna. I stan körde folk 10km/h och på motorvägen körde de typ 60km/h. Det var halt som tusan!
Och när jag precis kom utanför Enköping var det ju en bil som hade åkt i diket.. polisen var där och massa.
Sen längre mot Bålsta var det också en olycka.. och precis vid Bålsta med. :( Jag HATAR verkligen sånt här!! Fattar inte hur vissa människor tänker.. visst det var fett halt och vissa kanske har vinterdäck redan men vissa körde ju om alla i 390 typ. Det är inte okej.. för även om de har skitbra vinterdäck på kanske någon som inte har det får sladd och då är det kört!!
Och jag klarar inte riktigt av olyckor.. satt typ och grät i bilen på väg till jobbet.. och det var för en som hade kört i diket.. han stod och pratade med polisen så det lär ju inte varit någon fara med honom men jag blir ändå både ledsen och rädd. Tror bara att det ska hända massa hemska saker igen.. :(

Börjar bara tänka på alla som dör i trafiken hela tiden, på deras familjer och hur jobbigt allt är! :/ Fattar inte varför det ska vara så många varje år.. man kan inte bara tänka på sig själv när man kör bil. Alla tänker "jag är en bra bilförare så det kan inte hända något, för jag har ju koll" men så jävla lätt är det ju inte. Även om jag kör bra, lagligt & säkert kan någon annan idiot kanske druckit, tagit droger eller bara är allmänt ofokuserad och då kan det hända något.

Fattar inte heller hur i helvete man kan sätta sig bakom ratten om man har druckit?!?!?! Det spelar ingen jävla fucking roll om du är själv i bilen eller ska köra bara några meter.. tänk efter liite för faan. Om du skulle möta en bil med en hel familj i, massa barn eller föräldrar till massa barn eller spelar ingen roll vem som sitter i den andra bilen.. hur fan skulle du känna då om det skulle hända de något?? Inte som det gladaste barnet i leksaksaffären iallafall!! Dax att börja tänka efter.. före!!

Nej nu kommer jag bara bli upprörd om jag fortsätter tänka på sånt här!!
Kör försiktigt för i helvete innan det är FÖRSENT!!!!


Älskar jag dig mamma!! <3<3 Saknar dig massor heeela tiden. :(



Nu ska jag gå och träna.. kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0