Helvetes jävla piss..

Seriöst.. vilket helvetes jävla piss väder!!! :(
Idag slutade jag jobba lite innan tre.. jag kom hem vid typ kvart i sex!! Asså.. mellan Bålsta och Ekolsundsbron var det KAAAAOS! Värsta hemska trafikolyckan med massa lastbilar gjorde att det blev totalstopp. Jag stod där i över två timmar!! HATAR VERKLIGEN OLYCKOR!!! :(:(:(

När jag satt där och blev mer och mer rastlös fördrev jag tiden såhär:
Prata i telefon massa..
*Charlotte i en kvart
*Mormor 10 minuter
*Carina 5 minuter och sen 5 minuter
*Azad 5 minuter
*Linda i en kvart
*Johan 3 minuter
*Anders 10 minuter (fast då hade vi börjat röra på oss)

Sen var det tur för jag hade lite kakor i bilen som jag fikade med och hade liite rökpaus. Så satt jag i över två timmar. Jag får verkligen panik av sånt där..
Det kom massa utryckningsfordon..
*3 brandbilar
*4 ambulanser
*2 polisbilar
*1 bärgningsbil
Såå många har jag nog aldrig sett med blåljus och allt på samma dag förut, det är inte direkt ånt man vill se.. :(
Det var massa lastbilar som hade kört åt helvete.. :(
En lastbil låg halvt uppe i skogen, en låg på taket och åt fel håll (med motorhuven mot oss) och en stod på vägen som bärgaren hade tagit upp..

Sen en kilometer längre bort är det en till olycka.. också en lastbil som kört av. :( Det räcker nu seriöst!! :/

Jag hoppas för guds skull att de klarade sig någorlunda okej iallafall!! Tänk på deras familjer annars.. :'( Sånt där är sååå hemskt!! Hela världen går faan typ under.. :// Sånt här borde inte få hända..det är tragiskt som in i helvete!! Tänker på er och hoppas att ni mår prima! (får försöka tänka så iallafall, positivt)

När jag väl kommer ur kön och allt börjar lätta upp sig så kör alla försiktigt som faan.. och visst det är skit bra! Men seriöst... det ska inte behöva hända såna här saker innan folk ska fatta att man kanske ska köra lite mer försiktigt!! Det är faan SJUKT! Man borde alltid tänka på att ta det lilla lugna.. speciellt på vintern och när det dessutom blåser som en jävla fitta ute!!

När jag väl kommer fram till Enköping (vid S1) så har ett heeelt fucking träd ramlat över hela vägen och sååklart var det en bil ivägen också så trädet hade landat mitt på bilen.. :( Det fanns seriöst typ inget kvar av den... heela taket och fronten var typ som en ihop klämd konservburk! :/:/ Hoppas den som satt i den bilen också klarade sig bra. Och när vi väl hade tagit oss förbi det där mötte jag ju två brandbilar till.!

Det här är fööör faaan sjukt! Aja... TÄNK FÖR I HELVETE PÅ ATT TA DET LUGNT!!!! :(:(

... nu sa Anders att det stod att alla hade klarat sig okej.... får hoppas det är sant och försöka att inte tänka på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0